Aktualności

Aktualności

21 września – „Sprzątanie Świata – Polska 2018”

     Już 25 raz z rzędu, w trzeci weekend września odbywa się w Polsce kampania SPRZĄTANIE ŚWIATA i podobnie jak w latach ubiegłych licznie braliśmy w niej udział. Tym razem zbiórka śmieci przebiegała pod hasłem „AKCJA – SEGREGACJA”. Uczniowie klas VI wraz z opiekunami i pod nadzorem pracowników Nadleśnictwa Chełm sprzątali las „Borek”. Przy okazji ćwiczyli także umiejętność rozpoznawania różnych drzew, na podstawie wyglądu ich liści.
Uczniowie klas I – V oraz VII i VIII porządkowali wyznaczone tereny wokół szkoły. Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Chełm zabezpieczył jednorazowe rękawiczki i kolorowe worki. Zielone – zapełniano szkłem, a do żółtych – zbierano tak zwaną frakcję suchą. Na parterze budynku szkolnego pojawiła się tablica informacyjna z zasadami segregacji odpadów. Tego dnia z uczniami prowadzone były również krótkie pogadanki, omawiano znaczenie recyklingu oraz wpływ człowieka na środowisko.
W akcji, którą zorganizowała nauczycielka przyrody i biologii Jolanta Kuryjak, uczestniczyli wszyscy uczniowie naszej szkoły oraz 27 nauczycieli.

   

   




18 września – Ósmoklasiści z Czwórki na Pokazach Fizycznych w Lublinie

     Od roku 1953, we wrześniu, Instytut Fizyki UMCS oraz Oddział Lubelski Polskiego Towarzystwa Fizycznego organizują Pokazy z fizyki. Ideą tych pokazów jest popularyzacja fizyki i pomoc w jej nauczaniu poprzez prezentację tematycznie dobranych, interesujących, a nieraz wręcz fascynujących eksperymentów. Pokazywane są zarówno eksperymenty trudne lub niemożliwe do wykonania w warunkach szkolnych, jak również takie, które przy pomocy najprostszych środków można powtórzyć w domu.
Tematyka tegorocznych pokazów to:
Fizyka zabawek
Błękitna planeta
Fizyka latania
Światło i oko
W Pokazach brali udział uczniowie klas 8a oraz 8b pod opieką pani Ewy Osińskiej, Magdaleny Michalskiej oraz Marzeny Drozdy. Dowiedzieli się oni między innymi, dlaczego samoloty latają, jak działa narząd wzroku, dlaczego żarówka typu led jest najbardziej oszczędna, jak wykorzystać lustro, by stworzyć iluzję, co pokazuje kamera termowizyjna, jak nadmuchać balon w butelce, dlaczego Słońce zachodząc zmienia swoją barwę, jak powstaje zjawisko tęczowania, jak działa kalejdoskop, że Ziemia nie jest kulą lecz geoidą, dlaczego woda ciepła i zimna się nie mieszają, kiedy można dotknąć naczynia z wrzącą wodą, jak wykonać walec, który wraca, jak powstaje wir wodny i jak niebezpieczne są ruchome piaski. Nie sposób wypisać wszystkich doświadczeń ani przekazać emocji, które towarzyszyły uczniom, warto natomiast zajrzeć do galerii zdjęć , które choć trochę przybliżą atmosferę tamtego dnia.

   

   




3 września – Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019

     3 września odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019. Uroczystości w szkole poprzedziła msza święta w Kościele Św. Ducha z udziałem pocztu sztandarowego, uczniów, nauczycieli, rodziców. Po przemówieniu Pani Dyrektor Barbary Anchimowicz zebrani na uroczystości wysłuchali życzeń skierowanych przez Prezydent Miasta Chełm Panią Agatę Fisz. Kiedy zabrzmiał pierwszy dzwonek uczniowie spotkali się w klasach ze swoimi wychowawcami.

   

   

     Polub nasz fanpage na facebooku i oglądaj więcej zdjęć:

https://www.facebook.com/sp4chelm/




22 czerwca – Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2017/2018

     Kończąc rok szkolny 2017/2018 społeczność naszej szkoły spotkała się o godz. 8.00 na Mszy Świętej w kościele pw. Świętego Ducha w Chełmie. W czasie liturgii kazanie powiedział ksiądz proboszcz Andrzej Pyter, który przypomniał o przydatnych przedmiotach w czasie wakacyjnych wędrówek. Następnie o godz. 9.30 ze szkołą pożegnali się uczniowie klas IV-VII, zaś o godz. 11.00 uczniowie klas I-III. W czasie obu uroczystości pani dyrektor Barbara Anchimowicz gratulowała uczniom promocji do klas programowo wyższych oraz sukcesów uzyskanych w licznych konkursach. Nagrodzonym oraz tym, którzy otrzymali świadectwo z wyróżnieniem gratulujemy. Wszystkim życzymy wspaniałych wakacji.

   

   

     Polub nasz fanpage na facebooku i oglądaj więcej zdjęć:

https://www.facebook.com/sp4chelm/





21 czerwca – Podsumowanie Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”

     Przez ostatnie miesiące tydzień po tygodniu, wspólnie z EduSense i Kodowanie na dywanie uczyliśmy dzieci programować. Z ogromnym zaangażowaniem wykonywaliśmy powierzone nam zadania. Dzisiaj nadszedł czas wręczenia pamiątkowych dyplomów.

   




19-20 czerwca – Grupa 4 „Przygody w świecie przyrody” zajęcia w terenie. Temat: Rozpoznawanie krzewów i drzew w najbliższej okolicy, przygotowywanie zielnika.

     W dniach 19 – 20.06. 2018 rok uczniowie z grupy 4 projektu prowadzili obserwacje krzewów i drzew rosnących w najbliższej okolicy szkoły i ustalali ich nazwy na podstawie przewodników (kluczy) do oznaczania. Za pomocą lupy obserwowali brzeg liścia i porównywali go z jego wyglądem na zdjęciu i opisem w przewodniku. Z zebranych okazów liści wykonywali albumy z najważniejszymi informacjami dotyczącymi krzewu lub drzewa z którego pochodzą. Wykonanie takiej kolekcji liści pozwoliło na lepsze zapamiętanie nazw krzewów i drzew i łatwiejsze rozpoznawanie ich w terenie. Zapoczątkowaną kolekcję liści uczniowie mogą systematycznie uzupełniać o liście nowych roślin. Dzięki takim zajęciom w terenie uczniowie udoskonalili umiejętności posługiwania się kluczem do rozpoznawania krzewów, drzew liściastych i iglastych, nauczyli się prawidłowo przyporządkowywać drzewo do jego owocu, wykonali zielniki i kształtowali postawy właściwego zachowywania się zgodnie z zasadami poszanowania przyrody. Przygotowane albumy stanowią wspaniałą dokumentację prowadzonych obserwacji.

   

   




17 czerwca – 17 Rodzinny Turniej Sportowy

     20 czerwca do sportowej rywalizacji stanęli uczniowie z klas integracyjnych I – V. Główną ideą zawodów była profilaktyka zdrowego życia, aktywne spędzanie czasu wolnego połączone z dobrą zabawą. Konkurencje dostosowane były do indywidualnych możliwości wszystkich uczestników, dzięki temu każdy zawodnik miał szansę odnieść sukces. Nie tylko konkurencje sportowe dominowały na turnieju. Zawodnicy musieli wykazać się znajomością wiedzy na tematy sportowe, pomysłowością i kreatywnością podczas tańca, jak również znajomością zasad prawidłowego przygotowania posiłków. Nie zabrakło również konkurencji dla nauczycieli, którzy wykazali się doskonałą kondycją fizyczną.Za wspaniałą sportową rywalizację wszystkie drużyny otrzymały nagrody rzeczowe, puchary oraz dyplomy.

   

   




16 czerwca – From drawing to programming

     Międzynarodowy projekt „From drawing to programming” realizowany był przez cały rok szkolny 2017/2018 w klasach III oraz w kl. II. Założeniem projektu była wymiana doświadczeń wśród partnerami projektu na ciekawe lekcje z programowania. Zdjęcia z zajęć uczestnicy projektu zamieszczali na tworzonym każdego miesiąca wspólnym padlecie.
Cele projektu to:
- rozwijanie zainteresowań w zakresie technologii informacyjnej,
- usprawnienie korzystania z komputera, tabletu, robota itp.,
- rozwijanie logicznego i krytycznego myślenia podczas wyszukiwania, selekcji, organizowania i oceny informacji,
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji,
- angażowanie się we współpracę,
- stymulowanie twórczej aktywności,
- wykorzystanie wiedzy TIK w życiu codziennym,
- rozwój kompetencji (wiedzy, umiejętności) w programowaniu,
- wzajemne wsparcie we wprowadzaniu programowania uczenia się w pracy z dziećmi.

Spodziewane osiągnięcia:
- wspólny padlet tworzony tematycznie w każdym miesiącu,
- zdobycie przez uczestników projektu podstawowych umiejętności w zakresie kodowania i programowania,
- poznanie nowych aplikacji do kodowania i programowania,
- zwiększenie kompetencji korzystania z Internetu, prezentacji i wymiany informacji,
- rozwinięcie kreatywność i logicznego myślenie wśród uczniów,
- umiejętność analizowania i twórczego rozwiązywania problemów.
blog




15 czerwca – Project: Mom

     W nawiązaniu do Dnia Matki uczestnicy projektu „Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość” z gr. 11 (klasa 3b) oraz 13 (klasa 4c) wraz z uczniami z klasy 5b i 6b przygotowali prace o swoich mamach. Zadaniem uczniów było wykonanie portretu mamy oraz opisanie jej wyglądu zewnętrznego i cech charakteru. W pracach znalazły się więc odpowiedzi na pytania: „What does she look like?” oraz „What’s she like?”. Efekty zostały zaprezentowane w poniższym filmiku. Film przygotowała Jolanta Obst. Zapraszamy.




11 - 15 czerwca – Zielona Szkoła w Suścu

     To już kolejny rok, kiedy ponad 80 uczniów z klas integracyjnych (klasy: 1a, 2a, 3a, 4a, 5a) skorzystało z wyjazdu na zieloną szkołę. Tym razem naszym celem był Susiec, urokliwa miejscowość na Roztoczu. Przez pięć dni odpoczywaliśmy, bawiliśmy i uczyliśmy się poza murami naszej szkoły. Najmłodsi uczestnicy i ci, którzy pierwszy raz na tak długi czas odjechali od swoich rodziców przeszli prawdziwą „szkołę samodzielności”… i zdali egzamin celująco! Pozostali uczestnicy, już weterani takich wyjazdów świetnie czuli się w nowym miejscu, bogatsi o nowe doświadczenia i gotowi do pomocy młodszym kolegom. Wędrówki po pięknej okolicy, wycieczka do Łańcuta, wyjście do kina, przejście szlakiem szumów nad Tanwią to tylko niektóre atrakcje tego pobytu. Codzienna duża dawka sportu na świeżym powietrzu, no i oczywiście nauka, były nieodłącznym elementem tego wyjazdu. Bogatsi o nowe doświadczenia i nabyte praktyczne umiejętności wszyscy zgodnie zadeklarowali : „Spotkamy się znów za rok!”. Zieloną szkołę zorganizowała i koordynowała E.Chmiel we współpracy z wychowawcami klas integracyjnych i specjalistami: A.Sroka, T.Szmagalską, E.Rudnik, E.Franczak, D.Kiwińską, I.Żyszkowską i K.Branewską.

   

   

   




12 czerwca – Podsumowanie Ogólnopolskiego Konkursu „Bohaterowie są wśród nas”

     12 czerwca 2018 r. w Sali Konferencyjnej Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych w Warszawie przy Alejach Ujazdowskich odbyło się podsumowanie Ogólnopolskiego Konkursu „Bohaterowie są wśród nas” połączone z wręczeniem nagród i wyróżnień. Do organizatorów konkursu napłynęło łącznie 151 prac uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych ze 123 szkół z terenu całego kraju. Tym bardziej miło nam poinformować, że wśród trzech głównych nagrodzonych prac znalazła się praca naszej uczennicy, Zosi Nowakowskiej z klasy VIIb, zatytułowana „Tysiące ich było, pozostało bardzo mało.”Zosia za pracę przybliżającą życie Pana Władysława Kloca z Kopiny pod Chełmem otrzymała Nagrodę Prezesa Zarządu Głównego Związku Kombatantów RP i Byłych Więźniów Politycznych, płk. dr. hab. Ryszarda Sobierajskiego. Gratulujemy sukcesu!

   

   




12 czerwca – W świecie bajek, baśni i … wyobraźni

     Czerwony Kapturek to bajka dobrze znana uczniom naszej szkoły. Dzieci chętnie ułożyły kod przedstawiając chronologię wydarzeń i nieśmiało opowiadały ułożoną historię. Było to kolejne zadanie w ogólnopolskim programie „Uczymy dzieci programować”.




11 czerwca – Wręczenie nagrody w Kuratorium

     W poniedziałek 11.06.2018r.uczeń kl. VIIb, Jakub Szumiło, otrzymał z rąk Pana Arkadiusza Kwiecińskiego, Dyrektora Delegatury w Chełmie Lubelskiego Kuratorium Oświaty, nagrodę i podziękowanie za uzyskanie tytułu laureata etapu wojewódzkiego - Ogólnopolskiego Konkursu Historycznego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1887-1922r. O Niepodległość i granice Rzeczypospolitej”, organizowanego przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty w Warszawie. Na uroczystość została zaproszona także nasza Pani Dyrektor, Barbara Anchimowicz. Gratulujemy sukcesu!




11 czerwca – V Festiwal Klubów Młodego Odkrywcy Polski Wschodniej w Zambrowie

     Dnia 11 czerwca 2018 roku w Zambrowie odbył się Festiwal Klubów Młodego Odkrywcy Polski Wschodniej. Wydarzenie to było piątym wspólnym przedsięwzięciem Klubów Młodego Odkrywcy.
     Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy IV a i IV c należący do KMO „Tropiciele Nauki”. Młodzież eksperymentowała na stanowiskach przygotowanych przez poszczególne kluby. Można było tam między innymi zobaczyć: płonącą pianę, doświadczyć różnych mas, przejść przez kartkę papieru, nakarmić krokodyla, zobaczyć jak zbudowany jest poduszkowiec i separator, rozszyfrować użyteczność rzeczy zbędnych, tworzyć wirujące obrazy, sprawdzić co żyje w rzece, ulepić figurkę z gipsu i zagrać w klasy.
     Nasza grupa przygotowała następujące eksperymenty: kolorowy deszcz, morze w butelce, lampę lawę, kule musujące do kąpieli, bańki mydlane, granatowy kisiel, figurki z gipsu, „glutkowe potwory” (slimy), srebrzenie jajka i malowanie płatkami kwiatów.
     Stanowisko SP 4 cieszyło się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających jak widać na załączonych zdjęciach.
     Udział w tym przedsięwzięciu umożliwił uczniom zdobywanie nowej wiedzy w sposób atrakcyjny i trwały, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, pobudził aktywność dzieci, uczył współdziałania w grupie i kształtował właściwe postawy.
     Praca w zespole pozytywnie wpłynęła na relacje koleżeńskie a częste podejmowanie decyzji i dokonywanie wyborów pozwoliło uczestnikom festiwalu na nabranie pewności siebie i wiary w swoje umiejętności czego dowodem jest zdobycie wspaniałego pucharu.

   

   




5 - 11 czerwca – Zbiórka zużytych baterii

     W związku z obchodzonym w czerwcu Światowym Dniem Ochrony Środowiska Naturalnego od 5 do 11 czerwca odbyła się w naszej szkole kolejna ZBIÓRKA ZUŻYTYCH BATERII. Zbierano wszelkiego typu baterie zasilające różne urządzenia elektroniczne. W akcji wzięło udział 43 uczniów z klas I – VII, a także 5 nauczycieli. Najbardziej aktywnie uczestniczyła klasa V a, z pozostałych klas zaangażowały się tylko pojedyncze osoby. Indywidualnie najwięcej baterii przynieśli:
1. Kamil Kopikowski kl. III b 395 sztuk
2. Oskar Juszczak kl. VI b 381 sztuki
Ogółem udało się zgromadzić 2112 sztuk !!! Zebrane „elektrośmieci”, których nie wolno wyrzucać na ogólnodostępne wysypiska, zostały przekazane do Przedsiębiorstwa Gospodarki Odpadami przy ul. Piotra Skargi w Chełmie. W trakcie trwania zbiórki można było również zdobyć ciekawe informacje na temat naszego śladu ekologicznego na Ziemi.
Akcję zorganizowały panie: Jolanta Kuryjak i Iwona Żyszkowska.

   




8 czerwca 2018r. – Międzynarodowy projekt Master Coding

     Międzynarodowy projekt „Master Coding” realizowany był przez cały rok szkolny 2017/2018 we wszystkich klasach III. Założeniem projektu była wymiana pomysłów na ciekawe lekcje z podstaw kodowania i programowania na zajęciach z komputerem i bez korzystania z komputera, poznawania różnych aplikacji do kodowania i wspólnego prowadzenia bloga.
Cele projektu to:
- nauka dzieci podstaw kodowania i programowania
- rozwijanie logicznego myślenia wśród uczniów
- współpraca w grupie
- wymiana doświadczeń między partnerami z różnych szkół, krajów
- zapoznanie z wybranymi narzędziami, aplikacjami, programami
- stymulowanie rozwoju umiejętności informatycznych uczniów.
W trakcie trwania projektu szkoły biorące udział w programie wymieniały się pomysłami na ciekawe kodowanie i programowanie. Na platformie eTwinning szkoły udostępniały filmy, zdjęcia, karty pracy, nazwy aplikacji i adresy ciekawych stron rozwijających logiczne myślenie i podstawy programowania. Nauczyciele komunikowali się ze sobą regularnie na forum lub przez e-mail. Każda szkoła minimum raz w miesiącu tworzyła galerię zdjęć i prezentowała ją na TwinSpace i blogu projektu.
Spodziewane osiągnięcia:
- wspólny blog
- zdobycie przez uczestników projektu podstawowych umiejętności w zakresie kodowania i programowania
- poznanie nowych aplikacji do kodowania i programowania
- zwiększenie kompetencji korzystania z Internetu, prezentacji i wymiany informacji
- rozwinięcie kreatywność i logicznego myślenie wśród uczniów
- umiejętność analizowania i twórczego rozwiązywania problemów.

Mapa szkół biorących udział w projekcie

Blog tworzony wspólnie z partnerami międzynarodowego projektu „Master Coding”




8 czerwca – On the phone

     Uczniowie z klasy 5b oraz klasy 5a zaprezentowali swoje umiejętności komunikacyjne w języku angielskim. W filmiku prezentują krótką rozmowę telefoniczną, proponując wspólne spędzenie czasu w kinie. Poprzez opanowanie na pamięć gotowych wyrażeń typu „Would you like to…” oraz „Could I speak to…” uczniowie nabywają umiejętności komunikacyjnych niezbędnych w życiu codziennym. Film przygotowała Jolanta Obst.




8 czerwca – Apel SU podsumowujący pracę szkoły za II semestr

     08.006.2018r., tuż przed wakacjami odbył się apel SU podsumowujący pracę szkoły za II semestr. Przebiegł w dwóch turach. Najpierw gościliśmy klasy IV-VI wraz z nauczycielami, a następnie na apel przybyli w drugiej turze młodsi koledzy z klas I-III. Apel poprowadzili uczniowie kierujący w tym roku szkolnym SU , czyli Jakub Szumiło - przewodniczący, i dwie zastępczynie – Teresa Czachorek i Anna Hnydka.
Nagrodzono uczniów, którzy wzięli udział w szkolnym konkursie plastycznym „Mój ulubiony bohater książkowy” i „Nie pal przy mnie proszę”. Doceniono też uczniów biorących udział w ogólnopolskich olimpiadach przedmiotowych z przyrody, biologii, matematyki, ogólnopolskim konkursie literacko-plastycznym „Piórem i pędzlem” Panie katechetki rozdały nagrody za szkolny konkurs wiedzy o patronie, Kardynale Stefanie Wyszyńskim. Nagrodzono najlepiej czytającą klasę IVc i najlepszego czytelnika w szkole, Konstancję Błaszko z kl. IVa. Tradycyjnie nagrodzono symbolicznymi nagrodami uczniów biorących udział w szkolnych akcjach: zbiórka makulatury, zużytych baterii, karmy dla psów i plastikowych zakrętek dla Hospicjum im Małego Księcia w Lublinie. Nagrodzono także troje uczniów za działalność na rzecz Szkolnego koła PCK.

   




7 czerwca – Gęstość różnych roztworów. Ocena czystości gleby- warsztaty w PWSZ- gr.2.

     Dnia 07.06.2018r. uczniowie z gr. 2 projektu „Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość” wzięli udział w zajęciach warsztatowo-laboratoryjnych w PWSZ w Chełmie pod kierunkiem pani dr Małgorzaty Stryjeckiej. Uczniowie wyglądali jak młodzi naukowcy; ubrani byli w białe fartuchy, na ręce założyli specjalnie rękawiczki. Obserwowali i samodzielnie wykonywali doświadczenia i eksperymenty. Dr Małgorzata Stryjecka przygotowała pokaz łączenia różnych roztworów, który dał efekt pioruna, słychać było nawet lekkie wyładowania. Następnie uczniowie samodzielnie lub w grupie wykonywali zadania– słuchając wskazówek wykładowcy. Przebywając w prawdziwym laboratorium chemicznym posługiwali się różnymi pomocami i przyrządami dydaktycznymi. Nauczyli się przeprowadzać nowe doświadczenia i obserwować gęstość różnych roztworów oraz różny skład gleby. Samodzielnie pobrali próbkę ziemi i obserwowali jej skład pod mikroskopem. Podawali swoje skojarzenia, było to doświadczenie poszukiwawcze.

   

   




7 czerwca – Warsztaty w PWSZ - gr. 1

     Dnia 07.06.2018r. uczniowie z gr. 1 biorący udział w projekcie „Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość” po raz kolejny wzięli udział w zajęciach warsztatowych w laboratorium PWSZ w Chełmie. Warsztaty prowadziła pani dr M. Stryjecka. Tematem zajęć było badanie rozpuszczalności płynów i badanie składu gleby. Uczniowie obserwowali przedstawiane przez prowadzącą doświadczenia i wyciągali wnioski dotyczące gęstości płynów. Następnym etapem zajęć było samodzielne sprawdzanie rozpuszczalności wskazanych płynów. Uczniowie byli bardzo zainteresowani przebiegiem doświadczeń. Druga część zajęć to badanie składu gleby i oglądanie pod mikroskopem. Pierwszaki z zachwytem oglądały przygotowane samodzielnie próbki gleby w powiększeniu i porównywały z efektami pracy innych dzieci. Zajęcia laboratoryjne wzbudziły w małych odkrywcach wiele skojarzeń i ciekawość do świata nauki.

   

   




6 czerwca – Konkurs wiedzy o Patronie Szkoły

     Przygotowując uczniów do konkursu katechetki przeprowadziły w klasie zajęcia na temat Patrona Szkoły. Na lekcji przypomniano życiorys Prymasa, najważniejsze daty z jego życia oraz największe projekty duchowe. Do konkursu zgłosili się przedstawiciele wszystkich klas IV-VII, łącznie 23 uczniów. W aplikacji Quizziz opracowano 20 pytań konkursowych. Uczestnicy turnieju odpowiadali na pytania za pomocą urządzeń mobilnych, wykorzystując szkolne tablety, jak również własne smatfony.
Celem konkursu było:
- rozpowszechnianie wśród uczniów wzoru wielkiego Polaka - Kardynała Stefana Wyszyńskiego
- pogłębienie wiedzy o osobie i dziedzictwie Kardynała Stefana Wyszyńskiego
- przybliżenie uczniom myśli i nauczania Prymasa Tysiąclecia
- wdrażanie uczniów do samokształcenia.
W konkursie najlepsza okazała się Aleksandra Daniłosio z kl. IVc, która zajęła I miejsce, II miejsce uzyskała Anna Zalewa z kl. VIIb, a III miejsce Pola Kazimierczak z kl. VIb. Wyróżnione osoby to: Kacper Chmielewski z kl. VIa oraz Martyna Łapińska z kl. VIIa. Nagrody i wyróżnienia zostały wręczone na szkolnym apelu. Gratulujemy.

   




6 czerwca – Zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej w grupie nr 14

     Uczestnicy projektu „Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość” korzystają na zajęciach z narzędzi TIK i sprzętów zakupionych w ramach projektu. 6 czerwca w grupie 14 utrwalano poznane słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne przy pomocy interaktywnych ćwiczeń dostępnych w iTools do podręcznika Family and Friends4 oraz aplikacji Quick, Draw!

   




5 czerwca – Podsumowanie ogólnopolskich olimpiad z przyrody i biologii OLIMPUS 2018 – sesja wiosenna

     Dopiero 4 czerwca dotarły do szkoły dyplomy i nagrody książkowe dla laureatów ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych z przyrody i biologii OLIMPUS 2018 – sesja wiosenna, organizowanych jeszcze w marcu przez Ogólnopolskie Olimpiady Przedmiotowe OLIMPUS w Warszawie. Testy nie były łatwe, dodatkową trudność stanowił wielokrotny wybór odpowiedzi, jednak tytuł laureata uzyskało aż 15 uczniów z naszej szkoły.

W swoich kategoriach wiekowych nagrodzeni zostali:
I miejsce w PolsceMikołaj Folusz z kl. IV a – za zdobycie największej ilości punktów otrzymał grawerowany dyplom laureata i nagrodę książkową

Nagrody książkowe otrzymali również:
Olaf Barcicki z kl. V a – IV miejsce
Oskar Juszczak z kl. VI b – IV miejsce
Konstancja Błaszko z kl. IV a – V miejsce
Kacper Kowalski z kl. IV a – V miejsce

Tytuł laureata uzyskali także:
Patryk Falenta z kl. V a
Anna Szumiło z kl. V a
Anna Hnydka z kl. VI b
Mateusz Młynarczyk z kl. V a
Michał Lubaszewski z kl. VI b
Pola Kazimierczak z kl. VI b
Zuzanna Kołodyńska z kl. VI b
Jakub Szumiło z kl. VII b
Kacper Grządkowski z kl. VII a
Eryk Emarla z kl. VII a

   

   




5 czerwca – aplikacja Lightbot

     Lightbot - robot ma za zadanie zaświecenie żarówki, lub żarówek. Utworzenie kodu drogi wcale nie jest takie proste, ale uczniowie kl. IIa oraz kl. IIIa uczęszczający na zajęcia z programowania i grafiki poradzili sobie z nim. Na koniec zajęć chłopcy dzięki ozobotowi wylosowali słodkie nagrody i tak zakończyły się w bieżącym roku szkolnym zajęcia z projektu „Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość”.

   

   




4 czerwca – Zajęcia z grafiki komputerowej

     Uczniowie biorący udział w projekcie „Uniwersytet uczniowski szansą na lepszą przyszłość” z grupy 9 poznawali tajniki grafiki komputerowej. Wykorzystując monitor interaktywny, komputery oraz oprogramowanie Adobe Photoshop Elements nauczyli się jak stosować podstawowe efekty graficzne oraz narzędzia programu. Następnie za zadanie mieli wykonać swój własny fotomontaż. Z zadania wywiązali się wzorowo i powstały bardzo ciekawe twórcze prace graficzne.

   

   




4 czerwca – Internetowa Wieczornica Językowa

     Wymieszały się języki obce w naszej polskiej szkole. Angielski, niemiecki, rosyjski, ukraiński, a nawet włoski można usłyszeć w klasach i na szkolnych korytarzach. Jedni uczą się od wielu lat, inni poznają osobliwości nowych języków dopiero od bieżącego roku szkolnego. Uczniowie klas: 3b,4abc,5ab,7ab przygotowali dla rodziców Internetową Wieczornicę Językową, by pochwalić się swoimi osiągnięciami. Nie mogło tu zabraknąć naszej mowy ojczystej. Dla niektórych jest obca i wcale niełatwa. Z przygotowaniem uczniów zmierzyły się panie: J. Obst, A. Wojciechowska, H. Iwaniec, T. Olucha, A. Jankowska, E. Borowska, A. Raczyńska-Cyfra.




4 czerwca – Polski Czerwony Krzyż we współpracy z Colgate Polska

     W dniach 24, 28, 30 maja opiekun Szkolnego Koła PCK przeprowadził prelekcje związane z higieną jamy ustnej i zębów. W ramach trzech spotkań udział wzięły klasy: I a, I b, II a, III a, IV a. Spotkania rozpoczęły się projekcją bajki pt. „Colgate — radosny uśmiech, radosna przyszłość”. Po obejrzeniu bajki uczniowie z zainteresowaniem i aktywnie ćwiczyli prawidłowe szczotkowanie zębów na modelu szczęki. Prowadzący zajęcia opowiedział, w jaki sposób szczotkować zęby, jakich używać środków w celu utrzymania prawidłowej higieny w jamie ustnej, a także, co jeść, żeby zęby nigdy nie były chore. Na koniec prelekcji uczniowie otrzymali upominki, które pozwolą im te zasady przestrzegać- kalendarz mycia zębów, szczoteczkę i pastę. Spotkanie edukacyjne utrwaliło i uświadomiło dzieciom, jak ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej.

   

   




3 czerwca – Tropikalna wyprawa nad Bałtyk

     Toruń – Mikoszewo – Gdynia – Gdańsk – Westerplatte – Sztutowo – Krynica Morska – Frombork to trasa trzydniowej wycieczki (ostatni tydzień maja), w której uczestniczyło 45 uczniów z klasy 4b, 5b i 7b wraz z opiekunami: J. Królikowską, H. Iwaniec i T. Oluchą. Upał, wręcz skwar słoneczny nie dał się nam we znaki dzięki sprzyjającej bryzie morskiej, która kojąco działała na nasze rozgrzane ciała. Na trasie wędrówki był Toruń ze słodkimi piernikami, Krzywą Wieżą i ceramicznymi figurkami w oknach Starego Miasta, by przypomnieć turystom o minionych wiekach i nadać temu miejscu artystyczny klimat. Potem przyszedł czas na Gdynię i kluczenie po pokładzie „Daru Pomorza”. Osobliwą atrakcją było Oceanarium, a w nim podwodny świat: kolorowe ryby, żarłoczne piranie, gigantyczne żółwie, cudne muszle i koralowce… wszystko to na wyciągnięcie dłoni. Droga Królewska – najsłynniejszy gdański trakt powiódł nas ku skarbom architektury i sztuki miasta nad Motławą. Brama Wyżynna, Wielka Zbrojownia, Złota Brama, Ratusz, Dwór Artusa, Stary Żuraw czy Fontanna Neptuna, to charakterystyczne zabytki, które dane nam było ujrzeć w Gdańsku. Na wieżę Kościoła Mariackiego wdrapaliśmy się, pokonując 27 pięter. Wytrwałym matematykom udało się naliczyć 409 schodków. Utrudzeni wspinaczką odpoczęliśmy w Oliwie, słuchając koncertu organowego. Dzień zakończyliśmy pobytem na Westerplatte, gdzie niebywałe wrażenie robi na turystach wzniesiony w hołdzie obrońcom miasta kamienny monument, wyrastający z kopca u wejścia do portu i przypominający miecz wbity w ziemię rękojeścią. Na Żuławach Wiślanych znajduje się Muzeum Stutthof w Sztutowie, upamiętniające nazistowski obóz koncentracyjny. O koszmarze obozowego życia świadczą dziś wymownie pozostałości baraków z wystawami tematycznymi, komora gazowa i szubienica. Tą smutną lekcją historii zainteresowani byli głównie siódmoklasiści. Relaksacyjnie minął nam rejs statkiem z Krynicy Morskiej do Fromborka. Skąpani w słońcu podziwialiśmy nadmorski krajobraz i słuchaliśmy dochodzących z głośników legend. Zabytkowy Frombork przywitał nas widokiem średniowiecznego Wzgórza Katedralnego. Wyjątkowe znaczenie zawdzięcza to miejsce Mikołajowi Kopernikowi, który spędził tu 33 lata i napisał najsłynniejsze dzieło „O obrotach…”. Zakwaterowanie blisko morza, w Mikoszewie, sprzyjało zabawom i spacerom wzdłuż plaży. Nie tylko zmoczone stopy, ale ociekające wodą ubrania dało się zauważyć podczas takich wypraw. Dziś pozostał tylko smak słonej, morskiej wody i zapach ryb.

   

   




wrzesień 2017r.

październik 2017r.

listopad 2017r.

grudzień 2017r.

styczeń 2018r.

luty 2018r.

marzec 2018r.

kwiecień 2018r.

maj 2018r.


  Ustaw stronę jako startową!   Dodaj stronę do ulubionych!   Wyślij do nas list! Do góry